El passat 11 de febrer es va celebrar el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència i la Tecnologia. Aquest dia se celebra des del 2015, quan l’Assemblea General de les Nacions Unides el va proclamar amb l’objectiu d’aconseguir l’accés i la participació plena i equitativa en la ciència i la tecnologia per les dones i les nenes, aconseguint i reforçant la igualtat de gènere.
A l’Institut Torre Vicens, vam realitzar la IV edició d’aquesta jornada. Durant el dia, es van desenvolupar diverses activitats dirigides tant a l’alumnat de l’ESO com a l’alumnat de Batxillerat, amb la finalitat de potenciar les vocacions científiques i tecnològiques en una societat del segle XXI on la ciència i la tecnologia resolen problemes reals. Totes les activitats que es van desenvolupar van ser dinàmiques i interactives, enfocades a despertar la curiositat de l’alumnat i a potenciar la descoberta dels seus talents.
La jornada es va iniciar amb la conferència “Hackeando los estereotipos: Misión acortar la brecha de género” dirigida a l’alumnat de 3r i 4t ESO i a 1r i 2n de Batxillerat cientificotecnològic. Tot seguit es va exposar “Investigadora, que no t’aturi res!” a l’alumnat de 4t ESO i 1r Batxillerat cientificotecnològic i “La investigació en el camp de les humanitats” per a l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat humanístic-social. Pel que fa a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, van gaudir de les xerrades “Tu ets el futur de la ciència!” i el taller “Les noies també STEM!” a càrrec de GFT. Cal destacar aquesta última impartida per dues científiques on van explicar la seva trajectòria i un taller molt dinàmic per donar visibilitat al paper de les dones. La jornada va concloure amb dues taules rodones: “Les dones, el futur de la ciència i la tecnologia!” dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO i una taula rodona formada per 8 antics alumnes que han seguit aquesta trajectòria i que van resoldre els dubtes de l’alumnat del Batxillerat.
Aquest tipus de jornades es reflecteixen positivament en el desenvolupament de l’aprenentatge en l’alumnat ja que, a l’Institut Torre Vicens, apostem per una formació dinàmica formant a l’alumnat mitjançant activitats diverses per tal que aquest sigui el veritable protagonista del seu aprenentatge.