Política de privacitat

INSTITUT TORRE VICENS, informa els usuaris del lloc web sobre la seva política respecte al tractament i protecció de les dades de caràcter personal dels usuaris i clients.
I garanteix en tot moment l’íntegre i ple compliment de les obligacions disposades per la normativa de protecció de dades i serveis de la societat de la informació: Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD), la normativa Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD) i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic (LSSIce).

RESPONSABLE DEL TRACTAMENT

INSTITUT TORRE VICENS
C.I.F.: Q7555294C
Domicili: AV. TORRE VICENS, 3 – 25005 – LLEIDA
Codi de centre: 25006732
Telefono: 973220033
Correu electrònic: secretaria@iestorrevicens.cat

DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES

L’institut, d’acord amb l’article 37.1.a del Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679, ha designat un Delegat/da de Protecció de Dades (DPD). El correu electrònic de contacte és: dpd.educacio@gencat.cat.

FINALITATS DEL TRACTAMENT DE LES DADES

Les dades facilitades per l’Usuari són utilitzats per diverses finalitats que s’enumeren a continuació:
Finalitat del tractamentBase jurídica per al tractament
Gestionar les consultes o qualsevol tipus de petició que sigui realitzada a través de les formes de contacte que es posen a disposició a la pàgina web.Interès legítim de la Societat per a atendre els requeriments d'informació a través de la web.
Consentiment prestat de manera expressa en el moment de recollida de les dades a través dels formularis web.
Enviament de comunicacions informatives les quals l’institut en faci difusió, a través de qualsevol mitjà. S’informarà als usuaris sobre els serveis, activitats, events, o altres.
Consentiment prestat de manera expressa en el moment de recollida de les dades a través dels formularis web.
Gestionar les sol·licituds d'inscripció als programes acadèmics de l'institut i/o administrar qualsevol activitat o servei associat a aquests (taquilles, pàrquing, activitats, excursions, etc.).
Execució d'un contracte.
Crear i gestionar el teu registre com a Usuari.
Consentiment prestat de manera expressa en el moment de recollida de les dades a través dels formularis web.
Per al desenvolupament, compliment i execució del contracte de compravenda o de serveis que hagis contractat a través de la nostra web.
Consentiment prestat de manera expressa en el moment de recollida de les dades a través dels formularis web.
Realitzar la gestió comptable.
Execució d'un contracte.
Canal de denuncies.
Complir amb les obligacions fiscals vigents.Compliment d'obligacions legals que ens siguin aplicables.
Gestionar les incidències i el manteniment de la web.
Interès legítim de la Societat.

TERMINI DE CONSERVACIÓ DE LES DADES

Les dades facilitades per l’Usuari es conservaran durant el termini indicat a continuació:
Finalitat del tractamentTermini de conservació
Gestionar les consultes o qualsevol tipus de petició que sigui realitzada a través de les formes de contacte que es posen a disposició a la pàgina web.
Tractarem les teves dades durant el temps que sigui necessari per a atendre la teva sol·licitud o petició.
Enviament de comunicacions informatives les quals l’institut en faci difusió, a través de qualsevol mitjà. S’informarà als usuaris sobre els serveis, activitats, esdeveniments, o altres.
Tractarem les teves dades fins que et donis de baixa.
Gestionar les sol·licituds d'inscripció als programes acadèmics de l'institut i/o administrar qualsevol activitat o servei associat a aquests (taquilles, pàrquing, activitats, excursions, etc.).
Tractarem les seves dades durant el temps que sigui alumne de l’institut i el temps necessari per a complir els terminis legals de prescripció que li resultin d'aplicació.
Crear i gestionar el teu registre com a Usuari.
Tractarem les teves dades durant el temps en què mantinguis la condició d'usuari registrat (és a dir, fins que decideixis donar-te de baixa).
Per al desenvolupament, compliment i execució del contracte de compravenda o de serveis que hagis contractat a través de la nostra web.Tractarem les teves dades durant el temps necessari per a gestionar la compra dels productes o serveis que hagis adquirit, incloent possibles devolucions, queixes o reclamacions associades a la compra del producte o servei en particular.
Realitzar la gestió comptable.Tractarem les seves dades durant el temps necessari per a complir els terminis legals de prescripció que li resultin d'aplicació.
Complir amb les obligacions fiscals vigents.Tractarem les seves dades durant el temps necessari per a complir els terminis legals de prescripció que li resultin d'aplicació.
Gestionar les incidències i el manteniment de la web.Tractarem les seves dades durant el temps necessari per a complir els terminis legals de prescripció que li resultin d'aplicació.

DESTINATARIS DE LES DADES

Les dades personals recollides poden ser cedides a les següents entitats i organitzacions, sempre d’acord amb la legislació vigent i per a les finalitats per les quals han estat recollides:
  • En els casos previstos per la legislació aplicable i per a les finalitats que hi estiguin definides, les dades poden ser cedides a les administracions públiques competents.
  • Per a la gestió i realització de cobraments relacionats amb els serveis prestats pel nostre institut, les dades poden ser cedides a les entitats financeres corresponents.
  • Entitats Asseguradores. Quan sigui necessari per a la formalització de contractes d’assegurança mèdica a sol·licitud de l’alumne, o per a la cobertura d’activitats com excursions i altres activitats organitzades pel nostre institut, les dades poden ser cedides a les entitats asseguradores amb les quals l’institut mantingui convenis.
  • Les dades poden ser cedides a les empreses de transport o aquelles que organitzin viatges, excursions o altres activitats en què l’alumne estigui inscrit, amb la finalitat de gestionar adequadament la seva participació en aquestes activitats.
  • Universitats i Instituts Col·laboradors: En el cas de cursos, formacions o activitats realitzades conjuntament amb altres institucions educatives, les dades poden ser cedides a universitats o altres instituts amb els quals col·laborem per a la verificació de qualificacions i el seguiment de les activitats acadèmiques. Si aquestes institucions es troben fora de l’Espai Econòmic Europeu (per exemple, als Estats Units), aquesta cessió implicarà una transferència internacional de dades a un país que no disposa d’una decisió d’adequació per part de la Comissió Europea. No obstant això, aquesta cessió serà necessària per a l’execució del contracte educatiu amb l’alumne.
  • Altres Entitats per a Complir les Obligacions Educatives i Contractuals: Les dades també poden ser cedides a altres entitats, com a institucions educatives, empreses o administracions, amb l’objectiu de complir les obligacions educatives, contractuals o establertes en convenis, acords o qualsevol altra normativa aplicable que regeixi les activitats i serveis del nostre institut.
Així mateix, els encarregats del tractament de dades personals, amb la finalitat d’executar un contracte o prestar un servei al responsable del tractament, hauran de seguir estrictament les instruccions establertes pel responsable. A més, aquests encarregats estaran obligats a garantir els mateixos nivells de seguretat i confidencialitat en el tractament de les dades personals, d’acord amb la legislació vigent i els acords contractuals establerts per ambdues parts. Això inclou l’adopció de les mesures tècniques i organitzatives necessàries per protegir les dades contra el seu tractament no autoritzat o il·lícit, així com la seva pèrdua, destrucció o dany accidental.

DADES SENSIBLES

Per a la realització de tràmits i sol·licituds, pot ser necessari que es recullin dades de salut dels alumnes (al·lèrgies, intoleràncies, discapacitats, etc.). Aquestes dades es recolliran sempre i quan el tractament sigui necessari per poder atendre adequadament a l’interessat i oferir-li els nostres serveis d’acord amb les seves necessitats específiques.
El tractament d’aquestes dades es realitzarà seguint les normatives vigents de protecció de dades i amb mesures de seguretat addicionals per garantir la seva confidencialitat i integritat.

IMATGES

En el marc de les nostres activitats, l’Institut pot capturar imatges i vídeos, en esdeveniments, activitats escolars i altres situacions relacionades amb la nostra tasca educativa. Aquestes imatges poden ser utilitzades per a fins institucionals, com ara difusió a través de mitjans de comunicació (pàgina web, xarxes socials, publicacions, etc.), així com per arxius interns.
El tractament d’aquestes imatges es realitza amb la finalitat de promocionar les activitats educatives i garantir la comunicació de les mateixes dins del marc legal i institucional establert.
Aquesta captació es durà a terme sempre respectant la legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, i es garantirà que les imatges i vídeos no es difonguin fora dels límits establerts per la finalitat indicada.

COOKIES

Pel que fa a l’ús de les cookies i altres tecnologies de seguiment, consulteu la Política de Cookies d’aquest Lloc Web. En aquest cas, la base legal per al tractament de les vostres dades és el vostre consentiment atorgat en acceptar la càrrega de les cookies al vostre navegador.

DRETS DELS USUARIS

L’usuari té dret a:
  • Sol·licitar l’accés a les seves dades personals que s’estan tractant i rebre aquesta informació per escrit pel mitjà sol·licitat.
  • Sol·licitar la rectificació de les dades personals inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessaris per a la finalitat pels quals van ser recollits.
  • Sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades.
  • Oposar-se al tractament de les seves dades personals quan escaigui, en aquest cas es deixaran de tractar les seves dades excepte per motius legítims.
  • Dret a la portabilitat de les dades. L’interessat/interessada té dret a rebre les dades personals si han estat facilitades en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents:
    • El tractament es basa en el consentiment o en un contracte.
    • El tractament es fa per mitjans automatitzats.
  • Dret a retirar el consentiment prestat.
  • Dret a reclamar davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
L’Usuari pot exercitar els drets anteriorment indicats a l’adreça de correu dpd.educacio@gencat.cat, acreditant la seva identitat amb una còpia escanejada del seu DNI o document equivalent, i especificant el dret que desitja exercir.

PROCEDÈNCIA DE LES DADES

Les dades personals han de ser facilitades pel propi interessat de forma absolutament voluntària. La manca d’algunes dades o la no resposta de preguntes que puguin formular-se a la persona interessada en els processos de registre o a través de formularis electrònics, pot provocar la impossibilitat d’accés a determinats serveis per a la prestació dels quals és imprescindible de disposar d’aquestes dades de caràcter personal. En aquest cas, el Responsable del Tractament ha d’informar del caràcter obligatori o necessari de facilitar les dades personals per al funcionament del servei.
El Responsable assegura la confidencialitat de les seves dades personals i garanteix la seguretat d’aquests, adoptant les mesures necessàries per a evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat.

INFORMACIÓ FACILITADA PER L’INTERESSAT/INTERESSADA

Els i les menors de 18 anys no poden cedir les seves dades personals sense el previ consentiment del seu pare/mare  i/o tutors legals.
L’interessat/interessada introduint les seves dades en els formularis de contacte o presentats en formularis de descàrrega, accepten expressament i de forma lliure i inequívoca que les seves dades són necessàries perquè el Responsable atengui la seva petició, i és voluntària la inclusió de dades en els camps restants.
L’interessat/interessada garanteix que les dades personals facilitades al prestador són veraces i es fa responsable de comunicar qualsevol modificació d’aquestes.
Totes les dades sol·licitades a través del lloc web són necessaris per a la prestació d’un servei òptim a l’interessat/interessada. En cas que no siguin facilitades totes les dades, no es garanteix que la informació i serveis que El responsable li faciliti, siguin completament ajustats a les seves necessitats.

MESURES DE SEGURETAT

Que de conformitat amb el que disposen les normatives vigents en matèria de protecció de dades personals, El Responsable està complint amb totes les disposicions de les normatives RGPD i LOPDGDD per al tractament de les dades personals de la seva responsabilitat, i manifestament amb els principis descrits en l’article 5 del RGPD i en l’article 4 de la LOPDGDD, pels quals són tractats de manera lícita, lleial i transparent en relació amb l’interessat i adequades, pertinents i limitats al que és necessari en relació amb els fins per als quals són tractats.
El responsable garanteix que ha implementat polítiques tècniques i organitzatives apropiades per aplicar les mesures de seguretat que estableixen el RGPD i la LOPDGDD per tal de protegir els drets i llibertats de l’interessat/interessada i els ha comunicat la informació adequada perquè puguin exercir-los.

BRETXES DE SEGURETAT

El Responsable informarà sobre qualsevol bretxa de seguretat que afecti la base de dades que utilitza aquest lloc web, o que afecti a qualsevol dels nostres serveis de tercers, a totes i cadascuna de les persones, dades dels quals puguin haver estat afectades, i autoritats, dins de les 72 hores següents a la detecció de la bretxa.

LEGISLACIÓ APLICABLE I JURISDICCIÓ

Es reserva la facultat de presentar les accions civils o penals que consideri necessàries per a la utilització indeguda del Lloc web i Continguts.
La relació entre l’Usuari i el Responsable es regirà per la normativa vigent i d’aplicació en el territori espanyol. En cas de sorgir qualsevol controvèrsia en relació amb la interpretació i/o a l’aplicació, les parts sotmetran els seus conflictes a la jurisdicció ordinària sotmetent-se als jutges i tribunals que corresponguin conforme a dret.