ESO

Aquesta etapa d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), té com a finalitat que els alumnes puguin accedir als elements bàsics de la cultura que consolidi la formació de l’ensenyament primari i completi la formació cultural.

Amb aquest objectiu a l’Institut Torrevicens, optem per una metodologia competencial que s’estengui a totes les matèries del currículum. Es treballen les competències comunicatives, matemàtiques i digitals de manera transversal. Així mateix, les competències de l’àmbit personal i social i de l’àmbit digital tenen un tractament interdisciplinar no només a les matèries curriculars, sinó a la programació de les activitats i actuacions que formen part del Pla d’acció tutorial.

La metodologia competencial també queda palesa en el treball per projectes, dut a terme en cada trimestre, i per la iniciació a l’aprenentatge i servei (APS), que es desenvolupa de manera més completa a 3r i 4rt d’ESO.

Els centres adscrits són: l’Escola l’Àlber (Albesa), l’Escola Blanca de Villalonga (La Portella), l’Escola Vilanova de Segrià, l’Escola Sant Joan ( Benavent de Segrià), l’Escola El Roser (Torre-Serona), l’Escola El Segrià de Llívia i l’Escola Països Catalans (Lleida). Exceptuant aquesta última, la resta disposen de transport escolar gratuït per als alumnes de l’ESO.

El centre disposa de quatre laboratoris i aules taller, una d’elles amb impressora 3D, també tenim cinc aules d’informàtica per a l’alumnat, a més de diversos carros mòbils amb ordinadors portàtils per l’alumnat d’ESO i batxillerat. A més, els alumnes disposen del nostre gimnàs i d’equipaments esportius per a fer les activitats docents d’educació física.

El centre disposa d’una sèrie de propostes de mobilitat dedicades a l’alumnat d’ESO, de batxillerat i cicles formatius, com el viatge d’immersió en llengua anglesa o els programes Erasmus.

Univers Steam, és un dels projectes d’innovació educativa de Torre Vicens, únic centre de secundària de Lleida seleccionat dins el pla STEAMCat: una mirada a la realitat que, amb els coneixements científics assolits pels nostres alumnes, els transporta a l’admiració de la Natura i a les aplicacions tecnològiques que més endavant plasmaran en la seva vida professional.

Activitats STEAM ( Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) que volen formar en ciència i tecnologia al nostre alumnat d’ESO i batxillerat:

• Exposicions de ciència i tecnologia.
  • Jornades
  • Activitats per a l’alumnat.
  • Materials educatius TAC elaborats per a diverses activitats del cicle.
  • Activitats per a l’alumnat de 6è de primària de les escoles adscrites
  • Convenis de col·laboració amb la Universitat (ETSEA, EPS) i amb empreses de la branca tecnològica i científica

La jornada de portes obertes de l’ESO prevista pel dissabte 14 de març ha quedat suspesa arran del tancament dels centres educatius de tot Catalunya com a mesura excepcional per contenir el coronavirus.

Per aquest motiu intentarem fer-vos arribar a través de la pàgina web i les xarxes socials del centre un tast de les activitats i projectes que desenvolupem al nostre Institut.

Aquests sòn els llibres de text que s’utilitzaran durant el curs 2019-20.

1r ESO.

2n ESO.

3r ESO.

4t ESO.

ESO
Presentació de sol·licituds
23 de març a 1 abril
Llistes amb barem
d’abril
Reclamacions
Resolució reclamacions
Sorteig desempat
Llistes barem definitiu
Assignació ofici
juny
Llistes d’admesos definitives
juny

Les sol.licituts s’ordenen primerament en PREFERENTS (alumnes de centres adscrits) i NO PREFERENTS (resta d’alumnes). L’ordenació es fa en relació al centre demanat en primer lloc. Podeu consultar a sota els barems d’admissió del curs 2019-2020.

Barem general

• Si hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor legal hi treballa: 40 punts.
  • Per proximitat del domicili o del lloc de treball d’un dels pares al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):
    • Domicili a l’àrea d’influència del centre: 30 punts.
    • Lloc de treball a l’àrea d’influència del centre: 20 punts.
    • Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
  • Si el pare, mare o tutor legal reben l’ajut de la renda mínima d’inserció: 10 punts.
  • Per discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne o del pare, mare o germans: 10 punts.

Barem complementari

• Pel fet de formar part d’una família nombrosa o monoparental: 15 punts.

Per justificar el barem cal portar l’original i fotocòpia de la documentació que s’indica. Si no es justifica no es comptarà la puntuació.

La documentació necessària per a la matrícula és:

• un resguard del full de sol·licitud telemàtica
  • l’original i fotocòpia del DNI/NIE o passaport de l’alumne o alumna i dels pare/mare o tutor/a legals
  • l’original i fotocòpia de la TSI de l’alumne/a
  • l’original i fotocòpia del llibre de família si l’alumne/a és menor d’edat.

Calendari de matrícula

Matricula