SECRETARIA
La matrícula pel curs 2023-24 es farà on line a través de l’aplicatiu que us anirem enllaçant. Cal distingir entre:
- alumnat de nova matrícula al centre que prové de la preinscripció i que li ha estat assignada una plaça al centre.
- alumnat del centre el curs 2022-23 i que ara s’ha de matricular del curs següent , complet o de matèries soltes.
1. Alumnat de nova matrícula.
Heu de fer servir el codi de preinscripció que us sortirà en la vostra sol·licitud de preinscripció si esteu en la llista d’admesos al centre.
- ESO del 20 al 28 de juny, feu clic aquí.
- BAT del 23 de juny al 2 de juliol, feu clic aquí.
- CF Grau Mitjà del 3 al 7 de juliol, feu clic aquí.
- CF Grau Superior del 18 al 24 de juliol, feu clic aquí.
2. Alumnat del centre el curs 2022-23; continuïtat.
Heu de fer servir el vostre nom d’usuari i contrasenya de l’aplicatiu tutoria per fer la matrícula.
- ESO a partir del 27 de juny i fins al 3 de juliol,feu clic aquí
- BAT a partir del 21 de juny i fins el 3 de juliol, feu clic aquí.
- CF Grau Mitjà a partir del 16 de junyi fins al 3 de juliol, feu clic aquí.
- CF Grau Superior a partir del 16 de juny i fins el 3 de juliol, feu clic aquí.
Ensenyament Secundari Obligatori, ESO
La presentació de sol·licituds per a l’ESO serà del 8 al 20 de març.
La Jornada de Portes Obertes per a l’ESO serà el dissabte 4 de març de 10:00-13:00.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Batxillerat
La presentació de sol·licituds es farà del 20 al 26 d’abril.
La Jornada de Portes Obertes el dia 29 de març a les 18:30.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Mitjà
La preinscripció dels cicles de grau mitjà serà del 12 al 18 d’abril per l’alumnat amb continuïtat d’escolarització (actualment cursant 4t ESO) i del 9 al 15 de maig per la resta.
El dia 30 de març a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes per a que conegueu el centre i els nostres estudis.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Superior
La preinscripció dels cicles de grau superior serà del 26 de maig a l’1 de juny.
El dia 2 de maig a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
La preinscripció de tots els nivells, ESO, BAT i CFs Es farà de manera telemàtica a través del web del Departament d’Educació.
La Jornada de Portes Obertes de tots els estudis serà presencial al nostre Institut.
Proves d’obtenció del títol de tècnic (lliures)
CONTINGUTS DE LES PROVES
Informació sobre Convalidacions / exempcions FCT
Per tal de sol·licitar les convalidacions heu de emplenar la següent sol·licitud:Sol·licitud Convalidacions .Un cop emplenada s’ha de fer arribar mitjançant correu electrònic, juntament amb la documentació acreditativa a convalidacions@iestorrevicens.cat A l’assumpte del corre s’ha d’indicar: POT 22_Cicle formatiu_Nom de l’aspirant
Per poder sol·licitar l’exempció de la Formació en centre de treball (FCT) heu de realitzar la mateixa sol·licitud i indicar quin % de exempció voleu sol·licitar.
Les taules de convalidacions les teniu a continuació:
- Cures auxiliars infermeria (CFPM 1601) 2122
- Emergències sanitàries (CFPM SA30) 2122
- FOL_EIE_2122
- Angles_2122
CALENDARI DE LES PROVES
Notes PROVISIONALS i REVISIÓ de Proves
Proves TÈCNIQUES
- Notes provisonals: a partir del 31 de gener de 2023
- Revisió proves: Dijous 2 de febrer de 10.00 a 12.00h
Proves ÚNIQUES i PRÀCTIQUES
- Notes provisonals: a partir del 2 de març de 2023
- Revisió proves: dimarts 7 de març de 12.00 a 14.00h
INFORMACIÓ CRÈDIT/MÒDUL DE SÍNTESIS
Sessió informativa: 20 de març de 2023, a les 16.00h al centre. (Sessió presencial on es dona informació necessària sobre el supòsit, el treball o l’exercici de simulació que cal preparar.)
Exposició i defensa del supòsit, el treball o l’exercici de simulació: del 12 al 26 d’abril de 2023 (la comissió us dirà quin dia serà)
Qualificacions provisionals: a partir del 3 de maig de 2023
Període reclamacions: del 4 al 8 de maig de 2023 (al registre del centre examinador)
REVISIÓ CR/MP DE SÍNTESIS: Dijous 4 maig de 2023 de 10.00 a 12.00h
Qualificacions definitives i lliurament de certificats: a partir del 11 de maig de 2023
Què passa si estic admès i per motius justificats no puc presentar-me.
L’aspirant pot sol·licitar la devolució de les taxes de les proves no realitzades, però no s’assegura que aquestes els siguin retornades.
Per fer-ho heu d’emplenar la sol·licitud que trobareu al web de les POT en l’apartat de taxes. Aquí
Heu de fer arribar la sol·licitud a Gestió Pressupostària adjuntant el certificat mèdic corresponent.
La consulta personalitzada està accessible als interessats i a les interessades a la pàgina web de les Proves (apartat Consulta de resultats), utilitzant el corresponent número d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) i el número de la sol·licitud d’inscripció
Les Proves d’obtenció del títol de Tècnic i/o Tècnic superior (conegudes com proves lliures), les convoca el Departament d’Educació per a les persones que no estiguin cursant estudis presencials. L’objectiu de les proves és que la persona aspirant demostri que té les capacitats, els coneixements i les habilitats suficients per obtenir la titulació.
En el nostre centre es fan les proves dels cicles formatius d’Emergències sanitàries (LOE) i Cures auxiliars d’infermeria (LOGSE).
Trobareu tota la informació de les proves en la pàgina d’Educació:
Trobareu tota la informació al web d’Educació clicant aquí
- Cures auxiliars infermeria
Tècnic emergències sanitàries
Trobareu tota la informació al web del Departament d’Educació
La matrícula pel curs 2023-24 es farà on line a través de l’aplicatiu que us anirem enllaçant. Cal
Ensenyament Secundari Obligatori, ESO
Alumnat de nova matrícula al centre. Al següent enllaç heu de fer servir el vostre codi …
Alumnat de continuïtat.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Batxillerat
La presentació de sol·licituds es farà del 20 al 26 d’abril.
La Jornada de Portes Obertes el dia 29 de març a les 18:30.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Mitjà
La preinscripció dels cicles de grau mitjà serà del 12 al 18 d’abril per l’alumnat amb continuïtat d’escolarització (actualment cursant 4t ESO) i del 9 al 15 de maig per la resta.
El dia 30 de març a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes per a que conegueu el centre i els nostres estudis.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Superior
La preinscripció dels cicles de grau superior serà del 26 de maig a l’1 de juny.
El dia 2 de maig a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
La preinscripció de tots els nivells, ESO, BAT i CFs Es farà de manera telemàtica a través del web del Departament d’Educació.
La Jornada de Portes Obertes de tots els estudis serà presencial al nostre Institut.
Ensenyament Secundari Obligatori, ESO
La presentació de sol·licituds per a l’ESO serà del 8 al 20 de març.
La Jornada de Portes Obertes per a l’ESO serà el dissabte 4 de març de 10:00-13:00.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Batxillerat
La presentació de sol·licituds es farà del 20 al 26 d’abril.
La Jornada de Portes Obertes el dia 29 de març a les 18:30.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Mitjà
La preinscripció dels cicles de grau mitjà serà del 12 al 18 d’abril per l’alumnat amb continuïtat d’escolarització (actualment cursant 4t ESO) i del 9 al 15 de maig per la resta.
El dia 30 de març a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes per a que conegueu el centre i els nostres estudis.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
Cicles Formatius de Grau Superior
La preinscripció dels cicles de grau superior serà del 26 de maig a l’1 de juny.
El dia 2 de maig a les 18:30 farem la Jornada de Portes Obertes.
Feu la sol·licitud de preinscripció en aquest enllaç.
La preinscripció de tots els nivells, ESO, BAT i CFs Es farà de manera telemàtica a través del web del Departament d’Educació.
La Jornada de Portes Obertes de tots els estudis serà presencial al nostre Institut.
Proves d’obtenció del títol de tècnic (lliures)
CONTINGUTS DE LES PROVES
Informació sobre Convalidacions / exempcions FCT
Per tal de sol·licitar les convalidacions heu de emplenar la següent sol·licitud:Sol·licitud Convalidacions .Un cop emplenada s’ha de fer arribar mitjançant correu electrònic, juntament amb la documentació acreditativa a convalidacions@iestorrevicens.cat A l’assumpte del corre s’ha d’indicar: POT 22_Cicle formatiu_Nom de l’aspirant
Per poder sol·licitar l’exempció de la Formació en centre de treball (FCT) heu de realitzar la mateixa sol·licitud i indicar quin % de exempció voleu sol·licitar.
Les taules de convalidacions les teniu a continuació:
- Cures auxiliars infermeria (CFPM 1601) 2122
- Emergències sanitàries (CFPM SA30) 2122
- FOL_EIE_2122
- Angles_2122
CALENDARI DE LES PROVES
Notes PROVISIONALS i REVISIÓ de Proves
Proves TÈCNIQUES
- Notes provisonals: a partir del 31 de gener de 2023
- Revisió proves: Dijous 2 de febrer de 10.00 a 12.00h
Proves ÚNIQUES i PRÀCTIQUES
- Notes provisonals: a partir del 2 de març de 2023
- Revisió proves: dimarts 7 de març de 12.00 a 14.00h
INFORMACIÓ CRÈDIT/MÒDUL DE SÍNTESIS
Sessió informativa: 20 de març de 2023, a les 16.00h al centre. (Sessió presencial on es dona informació necessària sobre el supòsit, el treball o l’exercici de simulació que cal preparar.)
Exposició i defensa del supòsit, el treball o l’exercici de simulació: del 12 al 26 d’abril de 2023 (la comissió us dirà quin dia serà)
Qualificacions provisionals: a partir del 3 de maig de 2023
Període reclamacions: del 4 al 8 de maig de 2023 (al registre del centre examinador)
REVISIÓ CR/MP DE SÍNTESIS: Dijous 4 maig de 2023 de 10.00 a 12.00h
Qualificacions definitives i lliurament de certificats: a partir del 11 de maig de 2023
Què passa si estic admès i per motius justificats no puc presentar-me.
L’aspirant pot sol·licitar la devolució de les taxes de les proves no realitzades, però no s’assegura que aquestes els siguin retornades.
Per fer-ho heu d’emplenar la sol·licitud que trobareu al web de les POT en l’apartat de taxes. Aquí
Heu de fer arribar la sol·licitud a Gestió Pressupostària adjuntant el certificat mèdic corresponent.
La consulta personalitzada està accessible als interessats i a les interessades a la pàgina web de les Proves (apartat Consulta de resultats), utilitzant el corresponent número d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) i el número de la sol·licitud d’inscripció
Les Proves d’obtenció del títol de Tècnic i/o Tècnic superior (conegudes com proves lliures), les convoca el Departament d’Educació per a les persones que no estiguin cursant estudis presencials. L’objectiu de les proves és que la persona aspirant demostri que té les capacitats, els coneixements i les habilitats suficients per obtenir la titulació.
En el nostre centre es fan les proves dels cicles formatius d’Emergències sanitàries (LOE) i Cures auxiliars d’infermeria (LOGSE).
Trobareu tota la informació de les proves en la pàgina d’Educació:
Trobareu tota la informació al web d’Educació clicant aquí
- Cures auxiliars infermeria
Tècnic emergències sanitàries
Trobareu tota la informació al web del Departament d’Educació
L’INS Torre Vicens serà seu de les Proves d’Accés de Grau Mitjà
Les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà es dirigeixen a les persones que no disposen dels requisits acadèmics per accedir als cicles formatius de grau mitjà.
Inscripció: del 7 (a partir de les 9 h) al 20 de març de 2023
Llista provisional d’admesos i exclosos: a partir del 31 de març de 2023
Presentació de la documentació al centre: de l’11 al 24 d’abril de 2023 (en horari d’atenció al públic)
Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 26 d’abril de 2023
Data de la prova : 3 de maig de 2023
Trobareu tota la informació al web d’Educació. Cliqueu aquí.
Correu electrònic: provaaccesgm@iestorrevicens.
CALENDARI
Reclamacions
Qualificacions provisionals: a partir del 16 de maig de 2023
Reclamacions presencials al centre: Dijous 18 de maig de 10 a 12h
Publicació qualificacions definitives: 23 de maig de 2023
Emissió de certificats: 24 de maig de 2024
Servei d’assessorament en la formació professional del sistema educatiu
S’adreça a les persones adultes interessades a obtenir la diagnosi de les seves possibilitats formatives i de promoció professional i l’itinerari formatiu més adequat per aconseguir l’objectiu de qualificació més idoni. Al finalitzar se li lliura un informe personalitzat d’assessorament.
Aquesta diagnosi és un requisit previ per participar en el reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats.
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/assessorament/
Sol·licitud del servei:
OBERTA a partir del 9 de setembre fins a 30 d’abril.
Llistat provisional persones admeses en 1a tanda al servei d’assessorament. Cliqueu aquí.
Llistat definitiu de persones admeses en 1a tanda al servei d’assessorament. Cliqueu aquí.
Per més informació Espai Empresa del nostre web.
Horari d’atenció:
- Dilluns de 16:00 a 17:00 hores. Despatx SIOP
Coordinador: Alejandro Antón.
email: assessorament@iestorrevicens.cat
Consulta citacions
Per consultar l’hora i el lloc on els aspirants seran citats cal accedir al següent espai “consulta de citacions” per accedir cal entrar-hi com a visitant.
PLACES Servei d’Assessorament per cicle formatiu:
Detall del nombre de persones que el centre pot assessorar per cicle formatiu.
FAMÍLIA PROFESSIONAL SANITAT:
- CFGM Cures auxiliars d’infermeria (10 places)
- CFGM Farmàcia i Parafarmàcia (5 places)
- CFGM Emergències sanitàries (10 places)
- CFGS Higiene bucodental (2 places)
- CFGS Dietètica (2 places)
- CFGS Documentació i administració sanitària (2 places)
- Anatomia Patològica i citodiagnòstic (2 places)
FAMÍLIA PROFESSIONAL IMATGE PERSONAL:
- CFGM Perruqueria i cosmètica capil·lar (2 places)
- CFGM Estèticai bellesa (2 places)
- CFGS Estètica integral i benestar (2 places)
- Estilisme i direcció de perruqueria (5 places)
FAMÍLIA PROFESSIONAL EDIFICACIÓ I OBRA CIVIL:
- CFGM Obres d’interior, decoració i rehabilitació (2 places)
- CFGS Projectes d’edificació (2 places)
Servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
S’adreça a les persones amb experiència laboral o en activitats socials que vulguin un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits relacionats amb un determinat cicle formatiu.
Les persones destinatàries han d’haver complert 18 anys i han d’acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’almenys 2 anys en el sector.
És imprescindible disposar de l’informe del servei d’assessorament o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o d’un títol afí.
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/reconeixement-academic/
Sol·licitud i inscripció al servei:
Per fer la sol·licitud i la inscripció al servei de reconeixement cal que empleneu els dos documents que teniu a continuació i en feu entrega a la secretaria del centre juntament amb el resguard de pagament.
Consulta citacions
Per consultar l’hora i el lloc on els aspirants seran citats cal accedir al següent espai “consulta de citacions” per accedir cal entrar-hi com a visitant.
Convalidacions de crèdits, mòduls o unitats formatives de cicles formatius
Per a obtenir-les cal estar matriculat en un cicle formatiu i haver cursat estudis previs oficials a partir dels quals s’obtingui el títol de Tècnic o Tècnic superior de formació professional o estudis superiors universitaris.
INFORMACIÓ Convalidacions.
La sol.licitud cal realitzar-la mitjançant un formulari que trobareu per cada cicle formatius en el seu espai web. Un cop realitzat el formulari cal entregar tota la documentació via correu electrònic (indicat en el formulari de sol·licitud indicant correctament l’assumpte).
NORMATIVA CONVALIDACIONS 22-23
Convalidacions que resol el centre educatiu
El centre educatiu pot resoldre les sol·licituds de convalidacions que ja estan establertes en els decrets que estableixen els currículums i normativa de convalidacions. Les situacions de convalidacions d’aplicació directa per part del centre són:
- Convalidacions a partir d’estudis de formació professional finalitzats o parcialment superats.
En general, es poden convalidar mòduls professionals i unitats formatives a partir de la normativa publicada (Reial decret 1085/2020).
En particular:
- La persona que tingui superat un mòdul professional de Formació i Orientació Laboral (FOL) (LOE), tindrà convalidat el mòdul professional en qualsevol altre cicle formatiu de l’àmbit de la LOE.
- La persona que tingui superat un mòdul professional d’Empresa i Iniciativa Emprenedora (LOE), tindrà convalidat el mòdul professional en qualsevol altre cicle formatiu de l’àmbit de la LOE.
- La superació del crèdit FOL d’un títol LOGSE del mateix o diferent nivell convalida la unitat formativa “UF1. Incorporació al treball” del mòdul professional de Formació i Orientació Laboral d’un títol LOE.
- El centre educatiu ha de convalidar la “UF2. Prevenció de riscos” als alumnes que justifiquin tenir un certificat de formació en Prevenció de Riscos Laborals, que habilita per desenvolupar les funcions de nivell bàsic, amb els requisits següents:
- Denominació i segell de l’entitat certificadora, i signatura de la persona responsable.
- Nom i cognoms de la persona que ha cursat la formació.
- Denominació i durada del curs.
- Localitat i data d’expedició del certificat.
- Text en què s’indica: “capacita per al desenvolupament de funcions de nivell bàsic d’acord amb el Reial decret 39/1997 (segons el contingut de l’annex IV A o IV B)”.
- Convalidacions a partir del programa “Qualifica’t” o del reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials
Convalidacions de mòduls professionals pel fet de tenir unitats de competència acreditades
La unitat de competència és l’element de transferència i reconeixement entre les diferents formacions de la formació professional.
En els reials decrets i en els decrets o ordres de currículum hi ha establerta la relació de les unitats de competència amb els mòduls professionals de cadascun dels títols.
Cal aportar algun dels documents següents:
- Certificació oficial de l’Administració competent, si les unitats de competència han estat adquirides mitjançant un procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals que estableix elReial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral.
- Certificat de professionalitat expedit per l’Administració laboral competent, obtingut d’acord amb el que estableix el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat.
- Convalidacions de les unitats formatives en llengua estrangera
El mòdul professional d’Anglès o Llengua Estrangera, sempre que es tracti de la mateixa llengua, és objecte de convalidació amb mòduls professionals o certificacions acadèmiques oficials de nivell avançat B2, per a cicles formatius de grau superior, de nivell intermedi B1 o superior, per a cicles formatius de grau mitjà, i titulacions universitàries oficials en Filologia o Traducció i Interpretació, de la mateixa especialitat que la llengua estrangera que es desitja convalidar.
S’aplica laResolució EDU/1714/2021 de 3 de juny, d’actualització de títols, diplomes i certificats d’acreditació de la competència en llengües estrangeres en l’àmbit del Departament d’Educació, que estableix les equivalències de títols.
- Convalidacions relacionades amb el mòdul de formació i orientació laboral
Les persones en possessió del títol de tècnic o tècnica superior en Prevenció de Riscos Professionals derivat de la Llei orgànica 1/1990 de 3 d’octubre, obtindran la convalidació del mòdul professional de Formació i Orientació Laboral de qualsevol títol de formació professional LOE.
Mentre es continuïn impartint cicles formatius derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, (LOGSE), els mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols de grau mitjà han de ser convalidats per la direcció de centre educatiu quan s’aporti qualsevol mòdul de Formació i Orientació Laboral de títols de formació professional derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, (LOE).
Així mateix, la convalidació de mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols de grau superior derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, (LOGSE), no és possible quan s’aportin mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, (LOE).
Convalidacions SINGULARS que resol la Direcció General de Formació Professional
Les sol·licituds de convalidacions singulars les resol la Direcció General de Formació Professional i també totes les que no pugui resoldre el centre. Entre les convalidacions singulars que resol la DGFP hi ha:
Convalidacions a partir d’estudis de formació professional finalitzats o parcialment superats
Les que no estan establertes en els decrets que estableixen els currículums i normativa de convalidacions.
Convalidacions a partir d’estudis universitaris
Les convalidacions a partir d’estudis universitaris només es poden aplicar a crèdits, unitats formatives i mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.
Les assignatures d’estudis universitaris oficials que hagin estat prèviament convalidades o reconegudes no es poden tornar a convalidar per mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.
Cal aportar:
– El certificat de qualificacions per a unitats formatives, crèdits o assignatures, segons el supòsit; ha de ser oficial i expedit pel centre educatiu on s’han cursat els crèdits o mòduls superats corresponents (presentant un cicle LOE és imprescindible el detall de les unitats formatives aprovades). Els butlletins de notes o informes d’avaluació no són vàlids.
– Per a convalidacions d’estudis universitaris:
Original o còpia simple dels programes oficials de les matèries o assignatures cursades, degudament segellats pel centre universitari corresponent (pla d’estudis universitari).
Certificat acadèmic de qualificacions de la universitat en què consti que els programes que s’adjunten són els realment cursats i superats per l’alumne/a.
IMPORTANT!!
Per tal de que el centre gestioni les vostres convalidacions SINGULARS heu d’emplenar la següent sol·licitud: Sol·licitud Convalidacions Singulars
Aquesta sol·licitud l’heu d’enviar per correu electrònic amb tot la documentació justificativa un cop fet el formulari que teniu al espai web del vostre cicle formatiu.
Pel que fa a les exempcions del crèdit/mòdul de FCT (formació en centres de treball) seran gestionades mitjançant cada Tutor d’estada a l’empresa del centre per cada un dels cicles formatius.
La matrícula semipresencial té com a finalitat facilitar l’accés als ensenyaments de formació professional de les persones que no poden assistir presencialment a totes les hores lectives (per feina, per tenir cura d’altres persones o per qualsevol altra circumstància excepcional). La incompatibilitat amb l’horari lectiu s’ha d’acreditar documentalment.
Aquesta mesura flexibilitzadora combina les activitats presencials amb aquelles que no impliquen la presència dels alumnes en el centre.
Característiques:
- Pot aplicar-se a tots els mòduls, crèdits o unitats formatives que es cursin o només a una part.
- Cal assistir presencialment almenys a la meitat de les hores previstes per al crèdit o unitat formativa.
- Cal fer totes les activitats d’aprenentatge programades per al crèdit o unitat formativa.
- Les activitats que els alumnes cursin de modalitat semipresencial han de comportar la mateixa càrrega horària que les presencials.
- Els professors tutoritzen les activitats dels alumnes de manera telemàtica o amb els mitjans que s’acordin conjuntament amb l’alumne.
- Els continguts cursats de manera semipresencial s’avaluen de manera presencial.
- És una mesura de caràcter individual i es pot sol·licitar en centres educatius de titularitat pública i privada.
L’aplicació de la matrícula semipresencial és de lliure opció per part dels centres.
Per fer la sol·licitud cal dirigir-se a la informació que es troba en els espais web de cada família professional.
SOL·LICITUD ON LINE: En l’espai web de cada cicle formatiu hi ha un formulari de sol·licitud que cal complimentar. Un cop fet el formulari s’ha d’entregar tota la documentació acreditativa via correu electrònic (especificat dins el formulari i indicant correctament l’assumpte del correu).
Es poden tramitar quan l’alumne ha superat l’ESO, el Batxillerat o un cicle formatiu. També es poden tramitar sol.licituds de títols anteriors ( FP I, FP II, BUP,) que s’hagin cursat al centre.
TAXES D’EXPEDICIÓ:
- Batxillerat: 67,60 euros
- Cicles formatius de grau mitjà ( títol de Tècnic ): 67,60 euros.
- Cicles formatius de grau superior ( títol de Tècnic superior): 75,70 euros.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
- Fotocòpia del DNI o NIE. No serveix el passaport, per a les persones estrangeres.
- Full de sol.licitud del títol (cliqueu per descarregar-lo)
- Imprès de pagament personalitzat, que es genera a la secretaria i que cal venir a demanar.
- Fotocòpia carnet família nombrosa o monoparental, si escau.
- Certificació que justifiqui l’exempció de pagament, si s’escau.
Beques convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a estudiants que el curs acadèmic 2022-2023 cursen ensenyaments postobligatoris. Les quanties que es poden atorgar són les següents:
Quantia fixa lligada a la renda
Quantia fixa lligada a la residència de l’estudiant durant el curs escolar
Beca bàsica
Quantia fixa lligada a l’excel·lència
Quantia variable; segons el resultat de la ponderació de la nota mitjana de l’expedient de l’estudiant i de la seva renda familiar
Convocatòria oberta del 30 de març de 2022 fins el 12 de maig del 2022.
Ajuts per alumnes amb necessitat específica de suport educatiu.
Convocatòria finalitzada pel Curs 2021-22.
Informació i accés a la sol·licitud aquí.
Beques i ajuts a l’estudi de caràcter general per estudis postobligatoris:
Convocatòria finalitzada pel Curs 2021-22.
Tramitació: a la secretaria del centre, en el moment de la matriculació.
A qui inclou del nostre centre:
- Estan incloses en el camp d’aplicació de l’Assegurança Escolar tots els estudiants espanyols menors de 28 anys, que cursen, a Espanya, els estudis següents:
- 3r i 4t d’ESO.
- Formació Professional de grau mitjà i superior.
- Programes de formació i inserció ( PFI ).
- Queden, també, inclosos a l’àmbit protector d’aquesta assegurança, els estudiants nacionals dels Estats membres de la Unió Europea i de l’Espai Econòmic Europeu, i, en general, tots els estudiantes estrangers residents en les mateixes condicions que els espanyols, sempre que cursin els esmentats estudis a Espanya i fins a l’edat de 28 anys.
Riscos coberts:
- L’accident escolar: es considera accident escolar tota lesió corporal que pateixi l’assegurat en ocasió d’activitats directament o indirectament relacionades amb la seva condició d’estudiant, incloses les esportives, viatges d’estudis, de pràctiques o de “fi de carrera” i similars, sempre que aquestes activitats hagin estat organitzades pels centres d’ensenyança. Inclou assistència mèdica i farmacèutica, indemnitzacions econòmiques per incapacitat i despeses de sepeli.
- L’infortuni familiar: és la situació sobrevinguda en la llar de l’estudiant, que li impedeix continuar els estudis ja iniciats i que pot ser ocasionada per la mort del cap de família o per ruïna o fallida familiar. Inclou una prestació econòmica.
- La malaltia: assistència mèdica, assistència farmacèutica i despeses de sepeli. S’hi inclouen la cirurgia general, la neuropsiquiatria, la tocologia, i la tuberculosi pulmonar i l’òssia. En determinats casos es poden atorgar prestacions de fisioteràpia, quimioteràpia, radioteràpia, cobaltoteràpia i cirurgia maxil·lofacial.
Atenció al públic per telèfon :
Matí: tots els dies de 9-14
*Tardes: de dilluns a dimecres de 15-18:15
Atenció al públic presencial :
Matí: tots els dies de 10-13:00
*Tardes: de dimarts a dijous de 15-18:15
*d’octubre a maig excepte del 15 de desembre al 15 de gener.
Tancat durant l’Agost.
Correu electrònic : secretaria@iestorrevicens.cat