SECRETARIA
Alumnat de continuïtat
(continuen els estudis del Curs 2024-25)
Feu clic sobre el següent enllaç : https://instorrevicens.atutoria.com/matricula/ heu de seleccionar alumnes de continuació i després posar a Identificació el vostre usuari de l’aplicatiu tutoria d’aquest curs 2024-25 i també la contrasenya que heu usat durant tot l’any.
Nou Alumnat
( assignats a la preinscripció del Curs 2025-26)
Matrícula ESO del 25 de juny al 3 de juliol de 2025
Matrícula BAT del 20 de juny al 30 de juny de 2025
Matrícula Fp Grau Mitjà i Grau Superior
Del 11 al 23 de jul. del 2025. Si t’han assignat la primera opció en la primera tanda d’assignació i has confirmat la matrícula en línia.
Del 21 al 22 de jul. del 2025. Heu de confirma la matrícula en línia de la plaça assignada en la segona tanda d’assignació.
Accions de l’alumnat per a la segona tanda d’assignació. Heu de confirmar la matrícula en línia per a totes les assignacions.
.- SÍ – Acceptar la plaça assignada i matricular-se.
.- VULL MILLORAR – Manté la plaça assignada però opta a millorar en la tercera tanda (compromís d’acceptar la nova plaça).
.- NO – Renunciar a la plaça assignada.
Els alumnes hauran de completar la matrícula al centre (aportar la documentació corresponent), abans del 23 de juliol.
Del 21 al 23 de jul. del 2025 un cop heu contestat sí a la plaça, heu de formalitzar la matrícula al centre a través de l’enllaç que us arribarà per correu el dia 21 a les 7:00 del matí amb totes les instruccions.
Del 30 de juliol al 4 de setembre del 2025. Si has confirmat la matrícula en línia de la plaça assignada en la tercera tanda d’assignació.
Durant aquest període també has de completar la matrícula si vas obtenir plaça a la segona tanda d’assignació, però vas indicar que volies participar a la tercera tanda per tal de millorar l’assignació obtinguda i no ha estat el cas.
Feu clic sobre el següent enllaç matrícula , heu de seleccionar alumnes de primera matrícula i a l’espai de codi de matrícula heu de posar el vostre codi de preinscripció que us confirmarem mitjançant un correu de l’institut durant les 24 hores següents a l’assignació de places.
.-
Informació sobre el procés de compleció a la Formació Professional
Informació i manual per apuntar-vos. (important llegir-ho abans)
Formulari de preinscripció (de l’1 al 15 d’octubre) Termini finalitzat
L’ordre EDF/74/2025 estableix el procediment per completar els ensenyaments professionalitzadors que s’extingeixen (procés de compleció).
En aquest document trobareu el funcionament del procés de compleció destinat a l’alumnat que té mòduls/UF pendents de superar del cicles formatius amb currículum a extingir.
Aquest procés ofereix dues convocatòries anuals per poder recuperar els MP/UF no assolits i finalitzar els estudis (màxim 2 cursos acadèmics des de la publicació de l’ordre).
Per altra banda, la FCT es pot completar durant els 2 cursos acadèmics següents a la data de cessament de la impartició del cicle formatiu.
Objectiu:
Facilitar a l’alumnat que ha cursat un cicle formatiu de Formació Professional LOE, que estan en extinció, a l’Institut Torre Vicens per tal de que el pugui completar. El darrer centre on ho hagi fet, ha d’ésser l’Institut Torre Vicens.
Fins quan?
Es poden completar durant els dos cursos acadèmics següents a l’extinció. Cursos 2025-2026 i 2026-2027.
Com es pot completar el títol del cicle formatiu que s’extingeix?
1.- Canviar-te al nou pla d’estudis: Recomanat per alumnat amb un percentatge elevat de mòduls pendents del pla extingit.
- Et matricules a 2n curs del nou pla.
- Se’t convaliden mòduls superats.
- Si el mòdul ja incloïa pràctiques, no cal repetir-les.
- T’has de matricular dels nous mòduls que no eren a l’anterior currículum
2.- Fer el procés de compleció:
- No assistències a classes presencials.
- Hauràs de superar:
- Proves d’avaluació: El calendari de les proves serà entre l’1 i el 30 de novembre i l’1 i el 30 d’abril a definir per l’equip docent de cada cicle formatiu.
3.- En cas que el cicle formatiu tingui oferta de proves d’obtenció del títol, es pot acabar per aquesta via.
Període d’inscripció (per qui es presenta per proves d’avaluació):
- De l’1 al 15 d’octubre. Que permet participar a la convocatòria de novembre.
- De l’1 al 15 de març. Que permet participar a la convocatòria d’abril.
Convocatòries
- Per a la convocatòria de novembre, entre l’1 i el 30 de novembre.*
- Per a la convocatòria d’abril, entre l’1 i el 30 d’abril.**
*El calendari d’exàmens es penjarà al taulell d’anuncis del centre el dia 22 d’octubre
**El calendari d’exàmens es penjarà al taulell d’anuncis del centre el dia 20 de març
Documentació:
Cal emplenar el formulari que estarà aquí a partir de 1 d’octubre i se us enviarà un correu electrònic amb l’enllaç per fer la matrícula.
Informació pel pagament:
- Preus públics
- UF: 25€
Calendari procés de compleció (Novembre 2025)A continuació trobareu el calendari de les proves de compleció per a cada família professional (sanitat, edificació i imatge personal).
- El calendari de sanitat inclou la planificació de les proves dels cicles de: CFGM Emergències sanitàries, CFGM Farmàcia i Parafarmàcia, CFGS Anatomia patològica i citodiagnòstic, CFGS Higiene bucodental i CFGS laboratori clínic i biomèdic.
- El calendari d’Edificació inclou la planificació de les proves dels cicles de: CFGM Obres d’interior i CFGS Projectes d’Edificació.
- El calendari d’Imatge personal inclou la planificació de les proves dels cicles de: CFGM Estètica i bellesa i CFGM Perruqueria i cosmètica capil·lar.
Oberta convocatòria termini d’inscripció del 3 al 14 de febrer de 2025.
TOTA LA INFORMACIÓ DE LES PROVESWeb del Departament educació: AQUÍ
Convocatòria 2025
Termini d’inscripció: del 7 al 20 d’octubre de 2025
TOTA LA INFORMACIÓ DE LES PROVESWeb del Departament d’educació: AQUÍ
Informació a tenir en compte per al cicle formatiu d’Emergències sanitàries:
Aquest any, les proves lliures s’organitzen segons el nou currículum. Per tant, tots els aspirants que s’hi inscriguin hauran d’adaptar-se al nou pla d’estudis.
Caldrà que presentin el certificat de qualificacions, a partir del qual se’ls traspassaran les qualificacions dels mòduls ja superats. En el cas dels mòduls FOL i EIE, les qualificacions es podran traspassar als mòduls equivalents del nou pla (IPO1 i IPO2), sempre que corresponguin al mateix títol.
A més, hauran de superar els nous mòduls professionals incorporats en el currículum vigent.
Els aspirants que van participar en convocatòries anteriors de les POT i tenen unitats formatives pendents, i que desitgen finalitzar els estudis segons el pla anterior, hauran de fer-ho mitjançant el procés de compleció, matriculant-se al darrer centre on es van inscriure a les proves lliures. En cap cas ho podran fer a través de les proves lliures actuals.
- Termini d’inscripció compleció convocatòria novembre: 15 octubre de 2025 Consulteu espai compleció! Matricula compleció

- Pagament de els taxes: fins al 21 d’octubre de 2025 (abans de les 22 h)
- Llista Provisional persones admeses i excloses: a partir del 12 de novembre de 2025
Presentació de la documentació i reclamacions (al registre del centre examinador): del 13 de novembre al 11 de desembre de 2025
- Llista definitiva persones admeses i excloses: a partir del 17 de desembre de 2025
Informació sobre Convalidacions / exempcions FCTLes proves es faran per mòduls professionals (excepte en el cas del títol de tècnic o tècnica en Cures Auxiliars d’Infermeria, que es continuarà obtenint per crèdits).
No es podrà sol·licitar convalidacions de crèdits o mòduls professionals o l’exempció del mòdul professional de Formació en Centres de Treball o l’Estada a l’Empresa a les proves per a l’obtenció dels títols de Formació Professional per aplicació de la normativa vigent (veure apartat Convalidacions i exempcions).
L’aspirant haurà de presentar la documentació acreditativa de tenir superats o convalidats amb anterioritat crèdits o mòduls professionals del mateix cicle formatiu, a efectes que constin els resultats en aquesta convocatòria: des del 13 de novembre de 2025 i fins a l’11 de desembre de 2025 al centre on farà la prova dins l’horari de registre del centre.
Notes PROVISIONALS i REVISIÓ de ProvesProves TÈCNIQUES (CAI)
Notes provisionals: a partir del 3 febrer de 2026
Revisió proves: 4 de febrer de 2026 de 10.45h a 13.00h (presencial al centre)
Notes definitives: a partir del 12 febrer de 2026
Proves ÚNIQUES (CAI i TES) i PRÀCTIQUES (CAI)
Notes provisionals: a partir del 5 de març de 2026
Revisió proves: 10 de març de 2026. De 10.45h a 13.00h (Al centre presencialment)
- Notes definitives: a partir del 16 de març de 2026
INFORMACIÓ CRÈDIT/MÒDUL DE SÍNTESIS- Sessió informativa: 18 de març de 2026, a les 16.00h al centre. (Sessió presencial on es dona informació necessària sobre el supòsit, el treball o l’exercici de simulació que cal preparar.)
- Exposició i defensa del supòsit, el treball o l’exercici de simulació:
- DATA: Entre el 8 i el 22 d’abril de 2026 a concretar per la CA
- L’exposició i defensa no té caràcter públic per tant, no es permetrà l’entrada dels aspirants que no hagin de ser avaluats.
- Qualificacions provisionals: a partir del 4 de maig de 2026
- Període reclamacions: del 5 al 7 de maig de 2026 (al registre del centre examinador)
- REVISIÓ CR/MP DE SÍNTESIS: 5 d emaig de 2026 de 10.45 a 12.00h
- Qualificacions definitives i lliurament de certificats: a partir del 18 de maig de 2026
Què passa si estic admès i per motius justificats no puc presentar-me.L’aspirant pot sol·licitar la devolució de les taxes de les proves no realitzades, però no s’assegura que aquestes els siguin retornades.
Per fer-ho heu d’emplenar la sol·licitud que trobareu al web de les POT en l’apartat de taxes. Aquí
Heu de fer arribar la sol·licitud a Gestió Pressupostària adjuntant el certificat mèdic corresponent.
La consulta personalitzada està accessible als interessats i a les interessades a la pàgina web de les Proves (apartat Consulta de resultats), utilitzant el corresponent número d’identificació personal (DNI, NIE o passaport) i el número de la sol·licitud d’inscripció
Les Proves d’obtenció del títol de Tècnic i/o Tècnic superior (conegudes com proves lliures), les convoca el Departament d’Educació per a les persones que no estiguin cursant estudis presencials. L’objectiu de les proves és que la persona aspirant demostri que té les capacitats, els coneixements i les habilitats suficients per obtenir la titulació.
En el nostre centre es fan les proves dels cicles formatius d’Emergències sanitàries (LOE) i Cures auxiliars d’infermeria (LOGSE).
Trobareu tota la informació de les proves en la pàgina del Departament d’Educació
PEC (Projecte Educatiu de Centre)
El Projecte Educatiu de l’Institut Torre Vicens és el document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics i organitzatius i el Projecte lingüístic, amb els següents objectius:
- Millorar els resultats educatius
- Millorar la cohesió social
- Millorar la confiança dels grups d’interès
Actualment, el PEC es troba en un procés de revisió i actualització.
Programació General Anual (PGA)
L’Institut Torre Vicens va iniciar el curs 2018-2019 un nou Projecte de Direcció i amb un Projecte de Qualitat i Millora Contínua dins de la norma ISO 9001:2015.
Els objectius que es volen aconseguir durant aquest curs han estat establerts en tres àmbits: pedagògic, gestió i organització i àmbit institucional i han estat alineats amb els objectius del Projecte Educatiu.
Per a cada objectiu es marquen les estratègies, les actuacions amb el responsable i la seva temporització pertany i, finalment, els indicadors del grau d’assoliment de l’objectiu.
És l’instrument on es reflecteixen les accions que el nostre Institut desenvolupa per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.
Respon a les necessitats concretes del centre per millorar el clima
escolar i contribuir í a l’èxit personal, acadèmic, social i laboral de tot l’alumnat.
Les normes d’organització i funcionament del centre, recullen l’estructura organitzativa del centre i en concreta el funcionament. Són una eina per regular la vida interna de l’institut i establir les relacions entre els diferents sectors de la comunitat educativa, i per garantir la convivència, considerant els drets i deures de tots els membres integrants i el bon funcionament del centre.
Entrades i sortides del centre
L’institut Torre Vicens és un centre públic d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillera, Formació Professional i el Programa de Formació i Inserció de Perruqueria i Estètica (NEE) que implementa un model de gestió per processos, basat en la ISO 9001 amb l’objectiu de satisfer al màxim les expectatives dels nostres grups d’interès i cercant la millora contínua en la qualitat de l’ensenyament complint amb tots els requisits i normativa legal aplicables.
Cal esmentar en aquesta línia que els nostres proveïdors són avaluats en funció del temps de lliurament, de la qualitat del producte/servei ofert i de l’adequació del mateix al pressupost presentat.
Estratègia Digital de centre
Defineix i concreta les línies d’actuació que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital.
Podeu conèixer més l’Estratègia Digital del nostre institut visitant el Google Sites de l’EDC clicant aquí.
L’INS Torre Vicens serà seu de les Proves d’Accés de Grau Mitjà i Grau Superior
Les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà i superior es dirigeixen a les persones que no disposen dels requisits acadèmics per accedir als cicles formatius de grau mitjà i superior.
Prova accés GMTota la informació la teniu en aquest enllaç
Important consultar:
- Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 12 de maig
Data de la prova : 14 de maig. Convocatòria a centre a les 15.30h. Important dur el document identificatiu (DNI, NIE o Passaport)
Trobareu tota la informació per la preinscripció al web d’Educació feu clic aquí.
Correu electrònic: provaaccesgm@iestorrevicens.
CALENDARI
Reclamacions Qualificacions provisionals: 3 de juny
Reclamacions presencials al centre: 5 de juny de 10.45h a 12.5h
Publicació qualificacions definitives: 10 de juny
Emissió de certificats: 11 juny
Prova accés GSTota la informació la teniu en aquest enllaç
Important consultar:
- Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 19 de maig
Data de la prova :
- PART COMUNA: 21 de maig. Convocatòria a centre a les 15.30h. Important dur el document identificatiu (DNI, NIE o Passaport)
- PART ESPECÍFICA: 22 de maig. Convocatòria a centre a les 15.30h. Important dur el document identificatiu (DNI, NIE o Passaport)
Trobareu tota la informació per la preinscripció al web d’Educació feu clic aquí.
Correu electrònic: provaaccesgm@iestorrevicens.
CALENDARI
Reclamacions Qualificacions provisionals: 10 de juny
Reclamacions presencials al centre: 13 de juny de 10.45h a 12.5h
Publicació qualificacions definitives: 17 de juny
Emissió de certificats: 18 juny
Servei d’assessorament en la formació professional del sistema educatiu
S’adreça a les persones adultes interessades a obtenir la diagnosi de les seves possibilitats formatives i de promoció professional i l’itinerari formatiu més adequat per aconseguir l’objectiu de qualificació més idoni. Al finalitzar se li lliura un informe personalitzat d’assessorament.
Aquesta diagnosi és un requisit previ per participar en el reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats.
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/assessorament/
Sol·licitud del servei:
OBERTA a partir del 9 de setembre fins a 30 d’abril.
Llistat provisional persones admeses en 1a tanda al servei d’assessorament. Cliqueu aquí.
Llistat definitiu de persones admeses en 1a tanda al servei d’assessorament. Cliqueu aquí.
Per més informació Espai Empresa del nostre web.
Horari d’atenció:
- Dilluns de 16:00 a 17:00 hores. Despatx SIOP
Coordinador: Alejandro Antón.
email: assessorament@iestorrevicens.cat
Consulta citacions
Per consultar l’hora i el lloc on els aspirants seran citats cal accedir al següent espai “consulta de citacions” per accedir cal entrar-hi com a visitant.
PLACES Servei d’Assessorament per cicle formatiu:
Detall del nombre de persones que el centre pot assessorar per cicle formatiu.
FAMÍLIA PROFESSIONAL SANITAT:
- CFGM Cures auxiliars d’infermeria (10 places)
- CFGM Farmàcia i Parafarmàcia (5 places)
- CFGM Emergències sanitàries (10 places)
- CFGS Higiene bucodental (2 places)
- CFGS Dietètica (2 places)
- CFGS Documentació i administració sanitària (2 places)
- Anatomia Patològica i citodiagnòstic (2 places)
FAMÍLIA PROFESSIONAL IMATGE PERSONAL:
- CFGM Perruqueria i cosmètica capil·lar (2 places)
- CFGM Estèticai bellesa (2 places)
- CFGS Estètica integral i benestar (2 places)
- Estilisme i direcció de perruqueria (5 places)
FAMÍLIA PROFESSIONAL EDIFICACIÓ I OBRA CIVIL:
- CFGM Obres d’interior, decoració i rehabilitació (2 places)
- CFGS Projectes d’edificació (2 places)
Servei de reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials.
S’adreça a les persones amb experiència laboral o en activitats socials que vulguin un reconeixement acadèmic dels aprenentatges adquirits relacionats amb un determinat cicle formatiu.
Les persones destinatàries han d’haver complert 18 anys i han d’acreditar una experiència laboral o en activitats socials d’almenys 2 anys en el sector.
És imprescindible disposar de l’informe del servei d’assessorament o document equivalent de convocatòries d’acreditació o validació amb l’orientació i/o assessorament fet del mateix títol o d’un títol afí.
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/reconeixement-academic/
Sol·licitud i inscripció al servei:
Per fer la sol·licitud i la inscripció al servei de reconeixement cal que empleneu els dos documents que teniu a continuació i en feu entrega a la secretaria del centre juntament amb el resguard de pagament.
Consulta citacions
Per consultar l’hora i el lloc on els aspirants seran citats cal accedir al següent espai “consulta de citacions” per accedir cal entrar-hi com a visitant.
Per tal d’obtenir convalidacions de crèdits/mòduls professionals de FP cal estar matriculat en un cicle formatiu i haver cursat estudis previs oficials a partir dels quals s’obtingui el títol de Tècnic o Tècnic superior de formació professional o estudis superiors universitaris.
Consideracions generals sobre les convalidacions
- Cal tenir en compte que segons la normativa actual, el Reial Decret 1085/2020, de 9 de desembre, pel qual s’estableixen convalidacions de mòduls professionals dels títols de formació professionals i les matèries d’estudis universitaris oficials del sistema educatiu espanyol, els mòduls professionals que hagin estat prèviament convalidats, reconeguts o superats per compensació, no podran ser aportats per sol·licitar la convalidació d’altres mòduls professionals.
- El mòdul professional de projecte, en els títols de grau superior, no és objecte de convalidació.
- El certificat de qualificacions que aporti l’alumnat per acreditar els seus estudis ha de ser un certificat de qualificacions oficial expedit i signat pel centre educatiu on s’han cursat. Cal tenir present que els butlletins de notes o informes d’avaluació no són vàlids.
- Els Reconeixements de ECTS entre estudis universitaris i de formació professional es podran sol·licitar quan aquests últims pertanyin a l’espai europeu de l’educació superior. Es podrà sol·licitar reconèixer entre el 15%-25% de crèdits ECTS que estableix el Reial decret pel qual s’estableix el títol de tècnic o tècnica superior i es fixen els aspectes bàsics del currículum, sempre que s’aportin ensenyaments universitaris que estiguin relacionats amb el camp de coneixement i hi hagi similitud entre les competències, coneixements i resultats d’aprenentatge.
Normativa
- Reial Decret 1085/2020, de 9 de desembre, pel qual s’estableixen convalidacions de mòduls professionals dels títols de Formació Professional.
- Reial Decret 659/2023, de 18 de juliol, per la qual es desenvolupa l’Ordenació del Sistema de Formació Professional
- Resolució EDU/2684/2024, de 17 de juliol, d’actualització de títol, diplomes i certificats d’acreditació de la competència en llengües estrangeres en l’àmbit del Departament d’Educació.
El sol·licitant de convalidació ha d’estar matriculat dels estudis pels quals sol·licita convalidació. Per tant, l’alumnat només ha de demanar convalidació d’aquells mòduls o crèdits als quals està matriculat.
Només es pot presentar una única sol·licitud de convalidació per curs acadèmic.
El termini de presentació de sol·licituds de convalidació s’inicia el dia que comença el curs escolar i finalitza l’últim dia del curs escolar. Tot i així, es tractaran de forma preferent les peticions de convalidació (via formulari web) i l’entrega de documentació al correu convalidacions@iestorrevicens.cat , des de l’inici del termini per a realitzar la matrícula fins a la finalització del mes d’octubre de cada curs escolar.
- La sol·licitud cal realitzar-la mitjançant un formulari específic que trobareu per cada cicle formatiu en el seu espai web (dins de la família professional a la qual pertany el cicle: sanitat, imatge personal o bé edificació). A més, un cop realitzat el formulari cal entregar tota la documentació via correu electrònic (convalidacions@iestorrevicens.cat).
Convalidacions que resol el centre educatiu
El centre educatiu pot resoldre les sol·licituds de convalidacions que estan establertes en els decrets que estableixen els currículums i normativa de convalidacions. Les situacions de convalidacions d’aplicació directa per part del centre són:
- Convalidacions a partir d’estudis de formació professional finalitzats o parcialment superats.
- Convalidacions a partir del programa “Qualifica’t” o del reconeixement acadèmic dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials
- Convalidacions de mòduls professionals pel fet de tenir unitats de competència acreditades.
- Convalidacions de les unitats formatives en llengua estrangera
En general, es poden convalidar mòduls professionals a partir de la normativa publicada (Reial decret 1085/2020).
En particular:
- Els mòduls professionals d’Itinerari personal per a l’ocupabilitat I i II (IPO I i IPO II), inclosos en els reials decrets que regulen els títols de formació professional LOE, es convalidaran amb independència del cicle formatiu de grau mitjà o superior al qual pertanyin.
- Els mòduls professionals d’Itinerari personal per a l’ocupabilitat I i II (IPO I i IPO II) seran convalidables amb FOL i EIE provinents de cicles formatius LOE.
- En el cas de sol·licitar convalidació de IPO I o IPO II quan l’alumnat aporti estudis LOGSE:
- Podrà sol·licitar la convalidació d’IPO 1 si aporta el mòdul professional de FOL superat juntament amb el Certificat de Nivell Bàsic de Prevenció de riscos, expedit d’acord amb el que disposa el Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció. Aquest certificat ha de contenir la següent informació:
- Denominació i segell de l’entitat certificadora, i signatura de la persona responsable.
- Nom i cognoms de la persona que ha cursat la formació.
- Denominació i durada del curs.
- Localitat i data d’expedició del certificat.
- Text en què s’indica: “capacita per al desenvolupament de funcions de nivell bàsic d’acord amb el Reial decret 39/1997 (segons el contingut de l’annex IV A o IV B)”.
- Contingut del curs.
- Podrà sol·licitar la convalidació d’IPO II si aporta els mòduls professionals LOGSE, reflectits a l’Annex II del Reial Decret 1085/2020, de 9 de desembre, per convalidar el mòdul professional d’Empresa i Iniciativa Emprenedora, ara anomenat Itinerari Personal per a l’Ocupabilitat II.
- Respecte als mòduls professionals de Digitalització i Sostenibilitat (LOE) seran convalidables sempre que s’hagin cursat dins de la mateixa família de formació professional. Ara bé, Digitalització no serà convalidable entre cicles de grau mitjà i superior. Per tant, en aquest cas, no només hauran de pertànyer a la mateixa família professional sinó que hauran de ser del mateix nivell.
- Per l’alumnat matriculat al nou pla d’estudis, a partir de la implementació de la Llei 659/2023, les convalidacions seran per mòdul professional complert.
- El mòdul d’Anglès professional, sempre que es tracti de la mateixa llengua, és objecte de convalidació amb mòduls professionals o certificacions acadèmiques oficials de nivell avançat B2, per a cicles formatius de grau superior, de nivell intermedi B1 o superior, per a cicles formatius de grau mitjà, i titulacions universitàries oficials en Filologia o Traducció i Interpretació, de la mateixa especialitat que la llengua estrangera que es desitja convalidar.
Mentre es continuïn impartint cicles formatius derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, (LOGSE), els mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols de grau mitjà han de ser convalidats per la direcció de centre educatiu quan s’aporti qualsevol mòdul de Formació i Orientació Laboral de títols de formació professional derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, (LOE).
Així mateix, la convalidació de mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols de grau superior derivats de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, (LOGSE), no és possible quan s’aportin mòduls professionals de Formació i Orientació Laboral de títols derivats de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, (LOE).
Convalidacions SINGULARS que resol la Direcció General de Formació Professional o el Ministeri d’Educació
Les sol·licituds de convalidacions singulars són totes les que no pot resoldre el centre i cal trametre, segons el cas, o bé al Departament d’Educació (Direcció General de Formació Professional) o bé a la Seu electrònica del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports. Són els casos següents:
1. Convalidacions a partir d’estudis de formació professional finalitzats o parcialment superats
Les que no estan establertes en els decrets que estableixen els currículums i normativa de convalidacions.
2. Reconeixements a partir d’estudis universitaris
Els reconeixements d’ECTS a partir d’estudis universitaris només es poden aplicar a crèdits, unitats formatives i mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.
Les assignatures d’estudis universitaris oficials que hagin estat prèviament convalidades o reconegudes no es poden tornar a convalidar per mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.
IMPORTANT!!
Per tal de que el centre gestioni les vostres convalidacions SINGULARS heu d’emplenar la següent sol·licitud: Sol·licitud Convalidacions Singulars
Aquesta sol·licitud l’heu d’enviar per correu electrònic (convalidacions@iestorrevicens.cat) amb tot la documentació justificativa un cop fet el formulari que teniu al espai web del vostre cicle formatiu.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
En cas de convalidacions que resol el centre educatiu
En el cas de disposar d’un títol oficial de Formació Professional: el certificat de qualificacions per a unitats formatives, crèdits o assignatures, segons el supòsit; ha de ser oficial i expedit pel centre educatiu on s’han cursat els crèdits o mòduls superats corresponents (presentant un cicle LOE és imprescindible el detall de les unitats formatives aprovades). Els butlletins de notes o informes d’avaluació no són vàlids.
- En cas de tenir acreditades unitats de competència:
- Certificació oficial de l’Administració competent, si les unitats de competència han estat adquirides mitjançant un procediment d’avaluació i acreditació de les competències professionals que estableix el Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral.
- Certificat de professionalitat expedit per l’Administració laboral competent, obtingut d’acord amb el que estableix el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat.
2. En cas de convalidacions a partir d’estudis universitaris:
Original o còpia simple dels programes oficials de les matèries o assignatures cursades, degudament segellats pel centre universitari corresponent (pla d’estudis universitari).
Certificat acadèmic de qualificacions de la universitat en què consti que els programes que s’adjunten són els realment cursats i superats per l’alumne/a.
En tots els casos cal facilitar un document identificatiu oficial: DNI/NIE (imatge escanejada o fotocòpia).
La matrícula semipresencial té com a finalitat facilitar l’accés als ensenyaments de formació professional de les persones que no poden assistir presencialment a totes les hores lectives (per feina, per tenir cura d’altres persones o per qualsevol altra circumstància excepcional). La incompatibilitat amb l’horari lectiu s’ha d’acreditar documentalment.
Aquesta mesura flexibilitzadora combina les activitats presencials amb aquelles que no impliquen la presència dels alumnes en el centre.
Característiques:
- Pot aplicar-se a tots els mòduls, crèdits o unitats formatives que es cursin o només a una part.
- Cal assistir presencialment almenys a la meitat de les hores previstes per al crèdit o unitat formativa.
- Cal fer totes les activitats d’aprenentatge programades per al crèdit o unitat formativa.
- Les activitats que els alumnes cursin de modalitat semipresencial han de comportar la mateixa càrrega horària que les presencials.
- Els professors tutoritzen les activitats dels alumnes de manera telemàtica o amb els mitjans que s’acordin conjuntament amb l’alumne.
- Els continguts cursats de manera semipresencial s’avaluen de manera presencial.
- És una mesura de caràcter individual i es pot sol·licitar en centres educatius de titularitat pública i privada.
L’aplicació de la matrícula semipresencial és de lliure opció per part dels centres.
Per fer la sol·licitud, mitjançant formulari, cal dirigir-se a l’espai web de cada família professional (sanitat, imatge personal o edificació) i posteriorment clicar a la pestanya del cicle formatiu al qual l’alumne/a està matriculat/da. Un cop fet el formulari s’ha d’entregar tota la documentació acreditativa via correu electrònic (especificat dins el formulari i indicant correctament l’assumpte del correu).
Es poden tramitar quan l’alumne ha superat l’ESO, el Batxillerat o un cicle formatiu. També es poden tramitar sol.licituds de títols anteriors ( FP I, FP II, BUP,) que s’hagin cursat al centre.
TAXES D’EXPEDICIÓ:
- Batxillerat: 67,60 euros
- Cicles formatius de grau mitjà ( títol de Tècnic ): 67,60 euros.
- Cicles formatius de grau superior ( títol de Tècnic superior): 75,70 euros.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
- Fotocòpia del DNI o NIE. No serveix el passaport, per a les persones estrangeres.
- Full de sol.licitud del títol (cliqueu per descarregar-lo)
- Imprès de pagament personalitzat, que es genera a la secretaria i que cal venir a demanar.
- Fotocòpia carnet família nombrosa o monoparental, si escau.
- Certificació que justifiqui l’exempció de pagament, si s’escau.
Beques convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a estudiants que el curs acadèmic 2025-2026 cursen ensenyaments postobligatoris.
La beca s’ha de sol·licitar dins d’aquest termini, encara que no sàpiguen què estudiaràs o, fins i tot, encara que no sàpiguen si estudiaran o no. Poden fer constar els estudis que considerin més probables i cap al setembre podran modificar-ho. També és independent el termini de matrícula dels ensenyaments que vulguin fer.
Les quanties que es poden atorgar són les següents:
Quantia fixa lligada a la renda
Quantia fixa lligada a la residència de l’estudiant durant el curs escolar
Beca bàsica
Quantia fixa lligada a l’excel·lència
Quantia variable; segons el resultat de la ponderació de la nota mitjana de l’expedient de l’estudiant i de la seva renda familiar
Convocatòria oberta del 24 de març fins el 14 de maig del 2025 a les 15:00.
Tramitació: a la secretaria del centre, en el moment de la matriculació.
A qui inclou del nostre centre:
- Estan incloses en el camp d’aplicació de l’Assegurança Escolar tots els estudiants espanyols menors de 28 anys, que cursen, a Espanya, els estudis següents:
- 3r i 4t d’ESO.
- Formació Professional de grau mitjà i superior.
- Programes de formació i inserció ( PFI ).
- Queden, també, inclosos a l’àmbit protector d’aquesta assegurança, els estudiants nacionals dels Estats membres de la Unió Europea i de l’Espai Econòmic Europeu, i, en general, tots els estudiantes estrangers residents en les mateixes condicions que els espanyols, sempre que cursin els esmentats estudis a Espanya i fins a l’edat de 28 anys.
Riscos coberts:
- L’accident escolar: es considera accident escolar tota lesió corporal que pateixi l’assegurat en ocasió d’activitats directament o indirectament relacionades amb la seva condició d’estudiant, incloses les esportives, viatges d’estudis, de pràctiques o de “fi de carrera” i similars, sempre que aquestes activitats hagin estat organitzades pels centres d’ensenyança. Inclou assistència mèdica i farmacèutica, indemnitzacions econòmiques per incapacitat i despeses de sepeli.
- L’infortuni familiar: és la situació sobrevinguda en la llar de l’estudiant, que li impedeix continuar els estudis ja iniciats i que pot ser ocasionada per la mort del cap de família o per ruïna o fallida familiar. Inclou una prestació econòmica.
- La malaltia: assistència mèdica, assistència farmacèutica i despeses de sepeli. S’hi inclouen la cirurgia general, la neuropsiquiatria, la tocologia, i la tuberculosi pulmonar i l’òssia. En determinats casos es poden atorgar prestacions de fisioteràpia, quimioteràpia, radioteràpia, cobaltoteràpia i cirurgia maxil·lofacial.
Atenció al públic per telèfon :
Matí: tots els dies de 9-14
*Tardes: de dilluns a dimecres de 15-18:15
Atenció al públic presencial :
Matí: tots els dies de 10-13:00
*Tardes: de dimarts a dijous de 15-18:15
*d’octubre a maig excepte del 15 de desembre al 15 de gener.
Tancat durant l’Agost.
Correu electrònic : secretaria@iestorrevicens.cat
